Thursday, April 29, 2010

Buat novel sambil layan Adamaya dan berym

Tiada yang istimerwa pun. Aku menaip hasil karyaku sambil berchating dengan cousinku, nadia. Aku dan Nadia ( http://nuruldania.blogspot.com/ )amat rapat dari  kecil lagi. Semua yang berlaku di edalam hidupku aku akan berkongsi bersamanya. Dia salah seorang yang amat rapat denganku dan dia juga salah seorang yang memahamiku. Dia kenal siapa aku dan dia tahu apa perangai burukku. Walaupun kami amat rapat tapi kami suka sangat bergaduh, gaduh mulut itu sudah wajib bagi kami. 

Semalam aku tidak sempat hendak menonton AdaMaya jadi aku menonton Akasia itu di mytv3. Hiss, aku tidak sukalah jalan cerita itu, kenapa dia buat Maya curang dan kurang sopan terhadap Adam. Yang si Dani pun sengap yang melampau, patutnya dia lepas sahaja Maya tu, kan Maya sudah bahagia bersama Adam dan Amani, memang tidak patut Dani bersikap macam itu, tiada pegangan agama langsung! Tidak layan cerita itu pun Lisa yang berlakon so mesti layanlah.

Aku berkarya macam biasa, aku masih belum puas dengan manuskripku. Erm, lama sungguh aku buat kerja tapi hendak buat macam mana, mahu atau tidak aku harus buat, ini yang aku mahukan dan tiada apa lagi yang aku minat selain berkarya. Biarlah lambat asalkan yang terbaik. Aku semak semula manuskripku dari bab 1 sehinggalah bab 67. Mujurlah aku tidak bosan cuma blur sahaja. Kalau blur aku akan layan apa-apa sahaja di youtube ataupun membaca blog-blog sastera. 

Okaylah, aku chow dulu.

1 comment:

  1. auw...kazenku...suke u promote blog i...many thanks...yang

    ReplyDelete