Saturday, May 1, 2010

Hujan lebat jadi Internet rosak. Argh!!!

Petang semalam hujan lebat sangat, kilat kuat, angin jangan cakaplah kuat semacam. Aku terpaksa tutup PCku sebelum apa-apa terjadi. Tidak dapat bayangkan kalau terjadi apa-apa pada PC kesayanganku itu. Huh, minta dijauhkan. PC ini pun baru 5 bulan ia berfungsi selepas 2tahun koma di bilikku, itu pun mujurlah belas ehsan dari Kak Nur.
PC terpaksa di offkan so tidak boleh menulis, mahu tidur sudah pukul 4.25 petang, mahu tengok TV sah-sahlah tidak boleh. Aku turun masak nasi goreng ikan bilis lagipun aku belum makan tengah hari lagi.
Hujan masih lebat, aku membaca novel, sudah hendak menulis novel tidak boleh jadi aku membaca novel yang masih belum kuhabiskan. Leka membaca sehinggakan tidak menyedari masa berjalan dengan pantasnya. Pukul 7.30 malam kilat sudah pun berhenti jadi aku membuka PCku dan membuka microsoft office. Kalau seperti biasa, internet akan sendirinya mengaktifkan di PCku tapi kali ini tidak. Ohh NO, internet down, oooo... Alah, tidak kisahlah, tapi macam mana dengan tanamanku di FarmVille mesti mati semua tanamku itu, huh, ruginya! 30 April aku belum up date blog, emm biarlah hendak buat macam mana.
Malam ini Ili balik, mujurlah dia bawa balik broadbandnya bolehlah aku mengupdatekan blogku ini. Terima kasih Ili!Aku menyelesaikan manuskripku sampai pukul 2.30 pagi, sudah siap tapi aku mahu touch up sesikit, mana yang pendek aku mahu panjangkan dan mana yang tidak beberapa menarik, aku mahu meng'wow'kan. Aku mahu betul-betul puas hati pada karyaku itu.Minggu depan aku mahu mengarang novel baru, Insya Allah.

No comments:

Post a Comment