Friday, January 29, 2010

Aku berusia 29 tahun!!!


Alhamdulillah, pada yang ESA. Akhirnya aku sampai jua ke angka 29 ni. Umurku 29 di tarikh 29hb January 2010. Dulu, aku rasakan, 29thn ni dah cukup dewasa dan amat matang di dalam bumi ALLAH ini tapi aku rasa, aku tidaklah begitu matang di dalam semua hal, lebih-lebih lagi di dalam kehidupanku yang terlalu menyimpang jauh dari apa yangku inginkan. Kalau aku ingatkan pada usia 29thn, aku meneruskan kehidupanku di Langkawi bersama orang yang kucintai, Ahmad Farid B. Azmi. Tapi, tidak! Cinta itu sudah lama mati dalam hidpku. Ia berkubur tanpa batu nisan. Argh, biarlah. Tapi, dia ada call aku, ucapkan selamat hari jadi sayang! Sayang!? Arrrghhhhhhhh, lelaki itu masih biasa memanggilku dengan panggilan itu. Faizal pun ada ucapkan untukku, lelaki kedua menyintaiku. Aku menerima ucapan itu dengan hati berbelah bagi.  Tapi, aku cukup terharu. Dua lelaki itu pergi kerana aku yang mahu mereka pergi. 

Yang terkini, di masa ini, di kala ini dan ketika ini, aku harapkan hidupku akan bertukar warnanya, selalunya gelap aje dan semoga tahun ini dengan usiaku 29 thn, aku semakin sihat(itu yg amat aku inginkan) berjaya dalam kerjaya yang aku pilih dan memiliki kebahagiaan yang aku mahukan. Aku juga berhak untuk bahagia! Uhh, kebahagiaan itu satu keajaiban, hanya ALLAH saja yang boleh mengizinkan kebahagiaan itu mendampingiku.

Di tahun ini, 2010... semoga aku dapat merealitasikan impianku dan cita-citaku di tahun ini untuk menjadi penulis novel. Aku tahu yang aku masih baru dan hasil karyaku tidak mantap lagi tapi aku mahu mengeluarkan hasil karyaku. Dan, aku mahu juga berkahwin... mahu menyempurnakan sifat WANITA... mahu bergelar sebagai isteri kepada SUAMI yang soleh,penyayang dan berharta!

Yang amat aku mahukan kehidupan ini seperti mana yang aku mohonkan pada yang ESA. Walau macam mana pun, rentak kehidupanku, aku amat bahagia dengan kehidupanku. Aku bangga dengan diriku, kerana AKU ADALAH AKU!

Pada semua kawan-kawanku dan para penulis terima kasih kerna sudi mengucapkan 'SELAMAT HARI JADI' untukku!

SITI NURBAIZURAH BINTI MUSTAFFA @RAZALI yang berpena namakan ANNE KASIH sudah berusia 29 TAHUN!

No comments:

Post a Comment