Thursday, January 28, 2010

Sepanjang aku berusia 28 tahun


Banyak sungguh yang terjadi sepanjang aku berusia 28 tahun. 28tahun, aku mengalami banyak sangat dugaan dan kesukaran yang berlaku, yang suka pun ada jugak tapi taklah banyak...

Januari
Siapakah kan, aku putus bercinta dengan Ahmad Farid Azmi setelah 15thn bercinta,berkasih, berkawan dan banyak lagiah yang ber-ber tu. Aku yang putuskan talian tu, aku rasakan hubungan tu tak boleh bertahan lagi, aku dah lihat retakkan itu. Sedih tu memang sedih tapi apa boleh buat. Hubungan kami memang tidak boleh bertahan. Life must go on with out him, i belive! Oohh, yang buat aku marah sangat padanya, sebab dia tak datang di hari perkahwinan Ira. Dia rapat dengan Ira, sepatutnya dia datang tapi tak, itu yang aku angin sangat tu.
Appy ada balik KL, dia datang rumahku dan aku masak untuknya.

Febuary
Aku di kampungku, Rantau Panjang, Kelantan... Tak ada buat apa-apa, hanya berehat. Sebulan aku di sana... Biasalah, duduk kampung mestilah best tapi miss mamiku. Farid ada call dan pujukku untuk berkawan semula tapi aku menolak dengan baik.

Mac
Azie kahwin, 15 Mac 2009. Sekali lagi, kawan rapatku kahwin... aku doakan dia happy dengan perkahwinannya tu. AZIE & EN. WAN... aku selalu doakan kalian bahagia selalu. Lepas Azie kahwin, kami jarang bertemu. Cukup jarang, argh, aku tak kisahlah. Lagipun, aku dengan Azie bukanlah rapat sangat.

April
Aku kenal Sham. Aku hanya berkawan dengannya, itu pun sebab dia yang nak berkawan denganku. Hubungan persahabatan aku dan Yatee tiba-tiba kembali erat. Hari ahad di bulan April dengan tiba-tiba Yatee muncul di depan rumah aku dan dari hari itu, kami kembali rapat.

May
Masih berkawan dengan Sham tapi aku dah rasa yang kami banyak berbezaan. Secara perlahan-lahan aku jauhkan diriku darinya. Memang kami tak boleh berkawan dan bukan yang aku mahu untuk lari darinya tapi kami tak serasi. Perasanku padanya hanyalah kawan. Malah, aku menyampah dengannya, maafkan aku! Nora dan Aha berkahwin bi bulan May. Hilang lagi seorang teman yang rapat denganku. Aku selalu doakan Nora dan Aha happy selalu. Ayang ada datang KL dan aku lepak semalaman di rumah nora, berjumpa dan berbual dengan Ayang.
Jun
Awal bulan Jun, secara tiba-tiba aku kenal Zal, sebenarnya dah lama kami berkawan melalui email, bulan jun kami bertambah rapat. Setiap malam kami bermsg dan kadang-kadang berbual ddi talian. Aku suka berkawannya, dia kawan yg faham dan amat ambil berat tentangku. Aku senang berkawan dengannya. Di bulan jun juga,sekian lama, aku tak ke Time squre dan Petaling street, aku pergi bersama Ili, Izati, Izat ,mama dan my abah

July
Aku semakin rapat dengan Zal. Mak sakit, aku balik kelantan tgk keadaan mak.
Ili masuk KTPM, so aku xdelah kawan tgh hari...

Ogos
befday Farid! tp aku bg msg aje, wish padanya...Hubungan aku dan Zal dah ada masalah. Dia tersilap langkah tapi aku maafkannya sebab aku dah mula sayangkannya sangat2. Kami okey balik. Aku bagi peluang bagi kami untuk betulkan semula hubungan kami.

September
Raya!!! Kak Amiza kahwin, alhamdulillah jodoh ada dengan dua pupuku. Aku nak tgk sgt kak Amiza kahwin, Aiman, sepupuku, kahwin buat kali ke dua.
Hubungan aku dan Zal tak boleh dibetulkan lg. Kami tak berkawan rapat. Kami xberjumpa, xcall dan xmsg. Aku terima walaupun hatiku betul2 dah sayang kat dia gila2. Argh, biarlah mungkin tak ada jodoh... We just friend..

Oktober
Yatee dan aku kerap berjumpa... 1st time aku tido di umah dia, 1st tido dgn dia yg sudah bergelar isteri org, 1st tido dgn dia, tgh2 tu ada Sara Qistina, anak Yatee. Farid call beria-ia, call memujukku tapi hatiku keras, aku tak boleh dan tak akan kembali pada Farid. Zal senyap, sunyi tp ada juga dia bagi msg, just a friend.

November
Aku di kelantan... Ila kahwin... sedih anak buah yg paling rapat dgnku dah nak kahwin... Aku temannya sebelum dia bergelar isteri orang. Yang bestnya, tempat kahwin ditukar tempat sebab banjir. Biasa lah Rantau Panjang, Kelantan tak lari dari banjir. Dan, aku bermandi banjir setelah bertahun lama tak mandi banjir.

December
Bulan yang paling sedih, Angah masuk hospital, Angah sakit, Angah diuji... uhh, tak pernah aku tengok Angan sakit seteruk ni. Kesian sungguh!

Tahun lepas semasa aku berusia 28tahun, boleh dikatakan semua orang yang rapat denganku sudah berkahwin dan memiliki kebahagiaan masing2. Adakah tahun ini, di usia 29 tahun aku akan temui kebahagiaan seperti mana orang yang sudah memiliki kebahagiaan itu. Aku harap, aku dapat kejayaan yang seiringi dengan kebahagiaan. AMIN!

No comments:

Post a Comment