Sunday, January 24, 2010

Appy datang!


Hari ahad, biasalah... aku bangun lewat, lagipun semalam aku habiskan mengedit manuskrip. Pukul 12.30 pm, barulah aku bangun. Aku turun terus tengok tv,  rancangan melodi sambil makan meehoon. Habis melodi, aku mula lipat kain sambil menonton Nona, dah 3 minggu aku miss rancangan kegemaranku itu. Nona dah habis, baju pun sudah semua aku bereskan.  Aku naik nak  atas bersolat zohor, hati aku tergerak untuk check handset, manalah tahu kalau ada yg miss call ataupun msg. Yalah, ada msg dari Appy, kawan rapatku. Appy dah 2 tahun duk Australia, dia berkahwin dengan orang sana tapi berketurunan melayu islam. Walaupun dah duk kat Australia tapi kalau dia balik ke Malaysia, dia akan datang rumah aku dan berjumpa denganku, itulah dia yang tak akan lupakan padaku. Dulu masa dia baru nak berkahwin, aku sedih sangat, yalah dia akan ke Australia dan menetap di sana dan aku akan kehilangan kawan rapatku. Masa tu, aku terfikir yang persahabatan kami akan hilang ditelan dek kejauhan ternyata tidak. Walaupun, dia di Australia, kami tak pernah terputus khapar,hubungan persahabatan kami tetap utuh dipersada persahabatan kami. Aku sayangkan persahabatan kami! 

No comments:

Post a Comment