Wednesday, January 6, 2010

Sibuk sungguh hari ini.

Hari ini aku betulkan manuskrip Hanya cinta yang satu dan Sinar cinta kembali. Tapi aku rasa, aku nak tukar tajuk manuskirpku itu. Kalau boleh, aku tak nak guna perkataan cinta. Cerpen masih ada perluku siapkan. Aku mahu merealitikan impianku sebagai penulis. 

Sibuk dengan alam fantasiku sampaikan aku tak berym dengan Yatee, kawan baikku. Ym ku sengaja aku letak kan statusku 'bz'. Tapi, di ym Yatee, aku ada tinggalkan pesan yang aku benar2 ada kerja yang perluku bereskan. Aku tinggalkan pesan itu agak dia tidak bertanya soal. Aku yakin yang dia pasti memahami kesibukanku.

Sedang seronok melayan alam fantasiku, ada komen di FB membunuh moodku untuk menulis, aku tak tahu apa masalah kawanku yang sorang tu. Komennya pasti menyakitkan hatiku. Tak habis2 mengatakan yang aku ni dah tak laku, yalah aku kan tak kahwin lagi. Huh, kenapalah aku mesti ada kawan yang macam tu. Aku cuba lepaskan mood yang rosak ini di ruang blogku ini. 

Kerana mood yang rosak ini, aku menambah gambar di layoutku. Gambar-gambar itu adalah gambar insan2 yang terpenting dalam hidupku. Mungkin tanpa insan2 itu, hidupku tidak selengkap ini dan semangatku juga datang dari insan2 itu. Aku cukup menyayangi insan2 itu dan kerana insan2 itulah aku melepaskan lelaki yang kucintai. Aku sanggup kehilangan lelaki yang menyintaku dari kehilangan insan2 yang terpenting itu. 

Aku mahu menulis, aku rasa moodku dah okey. Idea pun nak datang ni. Bak kata, Puan Nisah ' Jangan mencipta alasan untuk menulis!'

No comments:

Post a Comment