Thursday, January 21, 2010

MATA... MULUT... HATI...

Ada mata pandanglah keindahan,
Ada mulut berbudilah pertuturan,
Ada hati berilah kasih sayang,
Tapi, sekarang ni xmacam tu. orang skrg ni nak pandang yg xelok aje, baru best, baru syok. Mulut nak berbudi??? mungkin sukar untuk nak mencari mulut yang mahu berbudi, mulut yang nak menyakitkan hai orang tu banyaklah, tak sah kalau sehari tak menyakitkan hati orang. Hati yang nak berkasih sayang,argh, hati kita yang disakit dek mulut yang tak tahu untuk berbudi tu.

Kerana mata, kita akan tersayang pada yang kita pandang itu cantik, kerana mata kita boleh terbenci pabila melihat benda yang buruk, padahal benda yang buruk itu lebih mulia dari benda yang cantik itu. Walaupun mata yang terang boleh tertipu dengan pandangan yang bodoh,padangan yang kabur, pandangan yang gelap. Tapi kerana mata jugalah aku boleh berkarya. Oleh itu, aku sangat2 menghargai mataku ini. Dan, aku mahu melihat keindahan.



Dek kerana mulut boleh merosakkan kehidupan ini, dek kerana mulut boleh membuat hati terluka, dek kerana mulut hidup ini boleh beruubah dalam sekelip mata. Dek kerana mulut aku hilang orang yang aku cintai, dek kerana mulut jugalah aku boleh mengukirkan senyuman untuk duniaku ini, senyuman yang bersemangat untuk mami,papa,ma dan semualah yg aku kasihi.



Sebab hati... hati itu kita yang takluknya, kalau mahu hidup ini bahagia,hati itu kenalah bersih. Sebab hatilah, aku sakit, iri hati, hati busuk, hati mati! Sebab hatilah aku pernah bahagia dulu, jatuh hati! Ahmad Farid Azmi dan Rizal pernah buat hatiku berbunga cinta tapi sebab hati juga lah cinta mereka aku tinggalkan. Tiba2saja hati tidak berfungsi untuk mereka berdua. Dan, kerana hati jugalah aku terus ada idea untuk berkarya!!!
Yang penting sekali, aku amat bersyukur kerana aku ada MATA,MULUT dan HATI. Anugerah itu terlalu bernilai bagiku.

No comments:

Post a Comment