Tuesday, March 9, 2010

LELAKI VS PEREMPUAN

Lelaki kata, perempuan ni tak setia.
Lelaki kata, perempuan ni pemusnah cinta.
Lelaki kata, perempuan ni penipu.
Lelaki kata, perempuan ni macam bagus.
Lelaki kata, perempuan ni beremosi.
Lelaki kata, perempuan ni curang.
Lelaki kata, perempuan ni pelik, aneh dan hairan

Argh, macam-macamlah didengari tentang perempuan.
Betul ke perempuan macam tu, bagiku, perempuan setia cuku setia, sangat memahami dan yang paling penting perempuan amat sabar.
Sabar!? Ya SABAR. Perempuan amat sabar, Lebih lagi dengan orang yang dicintai, perempuan akan sabar dengan kekasih, perangai macam mana kekasih itu, perempuan akan sabar yang amat sangat. Aku ada pengalaman, aku cukup sabar masa bercinta dulu, kalau tak sabar, macam manalah hubungan cintaku boleh bertahan selama 14 tahun. Huh! Satu masa yang amat lama. Aku sabar setiap apa yang berlaku tapi sekuat mana kesabaran perempuan itu pasti ada penghujungnya. Cinta yang banyak sabar itu telah pupus dalam hidupku. Bukan sabarr itu sudah hilang tapi kesabaran itu ada tahapnya. Kalau kesabaran perempuan tiada tahapnya, naik minyaklah lelaki.

Tapi, kalau nak dengar ungkapan, kata-kata, cakap-cakap dan suara-suara lelaki pada perempuan memang buruk sangatlah perempuan. Perempuan ni memang pemusnah hidup lelaki. Perempuan ini duri. Perempuan ini racun. Perempuan ini lalang. Perempuan ini perosak. Hello, kalau tak ada perempuan dunia ini tidak berseri. Perempuan ini penyembuh duka dan yang paling diyakini perempuan ini mulia di sisi Islam! Jadi, banggalah seorang insan yang bergelar PEREMPUAN.

No comments:

Post a Comment