Friday, June 4, 2010

Teruja


Aku betul-betul teruja dengan keadaanku sekarang ini. Tidak tahu kenapa tapi aku benar-benar teruja mungkin malam ini aku akan menonton flm yang amatku nantikan, 'Lagenda budak Setan' seronoknya. Malam ini akan pergi bersama Kak Nur dan Abang Is. Tidak sabar rasanya. Sudah begittu lama aku menantikan untuk menonton cerita itu. Novelnya sudah berapa kali aku membacanya, sampaikan novel itu hilang entah ke mana. Aku mahu membeli novel itu. Walaupun aku sudah membaca novel beratus-ratus kali dan malam ini aku mahu menonton cerita itu tapi aku tetap mahu membeli novel itu, aku mahu mempelajari gaya bahasa novel itu.
Bagiku, novel itu cukup gah dan kali ini aku mahu membaca dengan teliti.
Dan,aku teruja mungkin kerana manuskripku yang sudah hampir siap. Kali ini benar-benar akan siap dan pasti aku akan hantar ke Buku Prima secepat mungkin. Yalah, ini kan manuskrip pertamaku sudah tentu banyak pekara yang aku harus betulkan dan aku tidak mahu kali ini manuskripku ditolak lagi. Akan pastikan manuskripku diterima tapi kalau ia tidak diterima dan ditolak lagi, aku akan membaiki manuskrip itu lagi. Aku tidak mungkin berputus asa untuk terus berusaha menjadi penulis novel!

No comments:

Post a Comment