Wednesday, June 23, 2010

Ayat Syifa. Sekadar mahu berkongsi.

Ayat ini yang selalu aku amal untuk melawan penyakitku yang ada, penyakit yang manusia bersifat PHD, manusia yang tidak boleh melihat hiduku senang. Tidak mengapa aku masih boleh terima dugaan ini kerana aku percaya ALLAH mengizinkannya dan ALLAH mahu mengujiku. Aku akan tabah dengan dugaan ALLAH YANG MAHA ESA!

Imam Abu Qasim Qushairi rah. telah dilaporkan berkata: "seorang di antara anakku jatuh sakit sehingga dia hampir maut. Di waktu itu aku bermimpi bertemu Rasulullah s.a.w. Baginda bersabda: "Mengapakah kamu tidak ambil berat pada ayat-ayat syifa'? Mengapa tidak kamu amal ayat-ayat itu dan memohon (kepada Allah s.w.t.) disembuhkan?" Setelah jaga aku mula memikirkan peristiwa itu. Setelah diteliti (al-Quran) maka aku temui ayat-ayat itu pada ENAM tempat. Ianya adalah seperti berikut:

Surah At-Taubah: ayat 14

Surah Yunus: ayat 57

Surah An-Nahl: ayat 69

Surah Al-Isra' :ayat 82

Surah Asy-Syua'ara' : ayat 80

Surah Fushshilat: ayat 44


1 comment: