Friday, June 11, 2010

Alhamdulillah!

Syukur, kawanku Ayang sudah pun selamat bernikah dengan lelaki yang amat dia cintai. Malangnya aku tidak dapat hadirkanku di majlisnya itu. Tidak mengapa walaupun aku tidak dapat ke majlisnya tapi aku sentiasa mendoakan kebahagiaan rumah tangganya yang baru bermula itu.Aku benar-benar berharap agar suaminya dapat menjaganya dengan kasih sayang yang amat mendapat.
Ayang menyuruhku membuat satu novel kisahnya. Insya ALLAH, aku akan menghasilkan novel itu khas untuknya. Ayang pun ada bakat menulis tapi sayang dia tiada masa untuk berkarya.Kalau boleh, dia mahu menulis sendiri kisah percintaannya bersama suaminya itu tapi tidak ada masa. Dia bekerja dan sudah tentu masanya agak terhad. Tentang novelnya itu akan aku merealitasikan. Aku akan cuba.
Sesudah Ayang berkahwin bererti semua kawan rapatku di zaman kolej hingga kini sudah pun berkahwin, hanya AKU sahaja yang belumBERKAHWIN. Alahai, bilalah agaknya aku akan berkahwin, emm... hanya TUHAN yang tahu tentang itu. Aku akan terus berdoa agar jodohku akan datang dengan pantas. AMIN.
Walaupun semua kawanku sudah berkahwin tetapi mereka tidak pernah mematikanku di dalam kehidupan mereka. Aku tidak pernah merasakan tentang kehilangan mereka, cuma yang bezanya, kami tidak lagi selalu berjumpa seperti dahalu dan aku faham tentang itu.
Ala,sekarang ini zaman sudah canggih. Walaupun kami tidak bertemu tapi kami selalu berjumpa di Facebook dan YM. Yang pasti aku selalu merindui mereka.

No comments:

Post a Comment