Tuesday, June 22, 2010

Aku draf manuskrip ke 2



Hahaha manuskrip pertama pun belum diterima sepenuhnya, sekarang ini sudah drap manuskri ke 2... bercita-cita tinggi sungguh anne kasih Mustaffa ini. Tapi, tidak salahkan. Jadi penulis adalah mahuku dan itu yang aku realitikan jadi tidak salah kalau aku bergerak dengan pantas. Lakar cerita sudah pun aku lakarkan. Jalannya ringkas dan banyak juga masalah yang aku fikirkan untuk menyelesaikannya.
Bersemangatsungguh untuk memulakan manuskrip ke dua ku. Tapi yang jadi masalahnya , aku sukar untuk memulakan dan aku tidak tahu bagaimana untuk memulakan, itulah yang selalu jadi masalahku. Untuk memulakan manuskrip ke dua ku, aku perlukan warm up dulu dan aku akan baca blog yang berkaitan dengan menghasilkan manuskrip. Blog yang menjadi blog warm up dan membakar semangatku adalah blog Maria Kajiwa (MK) iaitu blognya; http://mariakajiwa.blogspot.com dan http://rumahkecil17.blogspot.com. Dua blog itulah yang selalu dirujuk olehku dan blog itu buku rujukan bagiku. Terima kasih MK kerana mencipta dua blog itu. Terlalu banyak yang aku pelajari di blog itu. Blog AVA, blog yang kemestian aku lewati dan blog AVA blog yang aku kunjungi setiap hari.

Manuskrip kali ini, akan aku mulakan dengan keadaan yang ceria. Tunggu sahajalah nanti dan
doakan aku ya agar aku banyak dapat idea.

No comments:

Post a Comment