Thursday, August 27, 2009

27 ogos... sekadar mengingati!





Dulu amat dinantikan tangkal 27 ogos tapi kini cuba memandamkan segala yang tercatat pada tarikh ini. Biarlah ia berlalu pergi dan merelakanlah ia pergi dari kehidupan ini. Sejujurnya, tarikh ini masih diingati tapi ia sekadar didalam memori saja, tak bererti apa-apa lagi. Tak usah risaukan dengan tarikh ini dan memori yang lepas-lepas. Masa demi masa akan terpadamlah memori yang lepas-lepas.
Ya hidup harus pandang ke depan dan jangan sesekali menoleh ke belakang. Tapi tak salahkan kalau kita sekadar mengingati apa yang pernah hadir dalam kehidupan ia. Dan, mengingati yang pernah terindah dalam hidup ini. Hanya sekadar mengingati mungkin tak salah.
Mungkin tahun ini, tahun yang terakhir mengingati tarikh ini dan akan lupakan terus tentang tarikh ini. Tak mungkinlah tarikh ini akan bererti lagi dalam hidup ini. Ia akan terjadi kenangan yang tak mungkin diabadikan lagi.
Bersungguh untuk lupakan tarikh ini kerana mahu mengingat tarikh lain yang lebih bererti lagi untuk selama-lamanya. INSYA ALLAH!

No comments:

Post a Comment