Saturday, August 22, 2009

Huh.. kejutan yang diberikan!

Tiba-tiba kehidupan ini dikejutkan dengan keadaan yang ALLAH berikan. Terkejut sangat tapi dapat dikawal dengan perasaan yang cukup senang dan indah. Entahlah, hati ini masih tak pasti apa yang terisi. Biarlah masa yang menentukannya. Sudah malas untuk mengimpikan yang indah kalau diimpikan mungkin keadaan tidak akan terjadi seindah ini. Hari ini tak impikan apa-apa tiba-tiba indah yang datang dalam kehidupan ini.
Huh, alhamdulillah... suka sangat dengan keadaan ini tapi tidak mengharapkan apa-apa yang akan terjadi. Malas untuk mengharap, takut kalau-kalau harapan itu akan tinggalkan kesan yang menyakitkan di dalam kehidupan ini. Jadi, biarlah ALLAH yang menentukan apa yang berlaku nanti.
Kalau dengan kejutan ini, hidup ini bertukar menjadi indah dan berseri, bersyukurlah tapi kalau dengan kejutan ini kedukakan dan kelukaan akan tercipta maka bersedialah untuk menerima keadaan yang sukar itu.
Dalam hidup ini hanya ALLAH saja yang mampu untuk menentukan apa yang berlaku dan apa yang akan berlaku. Kita hanya bersedialah dengan sebarang kemungkinan yang terjadi.

No comments:

Post a Comment