Sunday, August 16, 2009

Menanti sebuah jawapan..


Semalam lelaki yg cuba aku lupakan menghubungiku dan hari2 dia hubungiku. Aku jawap panggilannya dengan jiwa yg tak pasti... Sukar untuk membuat pengakuan tentang cinta ini. Memanglah untuk dicintai dan menyintai itu satu keindahan tapi takut kalau- kalau dikecewakan kali yang ke berapa pun tak pasti...
Cinta,kasih sayang, rindu amat indah dan paling indah kalau ada orang yang confirm menyitai, merindui dan menyayangi kita tanpa dipaksa tapi itu semua cukup sukar untuk kita miliki. Kalau memiliki itu semua pun mungkin di dalam masa yang amat panjang. Letihlah dengan semua itu!
Menanti sebuah jawapan.. jawapan yang membahagiakan, jawapan, yang menderitakan hanya ALLAH saja yang tahu. Kita sebagai manusia mahukan semua jawapan itu di bawah laungan yang cukup menceriakan hidup kita dan cukup membahagiakan hati kita tapi itu semua terletak pada yang ESA.
Menanti sebuah jawapan itu cukup menyeksakan... kita tak tahu apakah jawapan itu nanti dan jawapan itu akan membawa impak yang cukup besar bagi kehidupan. Kalau jawapan itu bahagia pasti itu impak yang amat dinantikan, ia akan membuat hidup ini bahagia,tenang, ceria dan ia cukup membuat hidup ini bersemangat. Tapi, kalau hidup ini menerima jawapan yang derita itu cukup membuat dunia ini lemah untuk meneruskan kehidupan. Dengan jawapan yang derita itu hati,perasaan,jiwa dan hidup ini akan berasa cukup seksa, duka, sunyi, malang dan apa-apalah yang menderitakan hidup ini. Emm, tapi sebagai manusia haruslah menerima segala keputusan yang ALLAH tentukan pada kita. Hidup yang bahagia itu kan membuat hidup bersemangat tapi jangan bila derita tiba hidup akan diredup malang. Sebagai manusia kita mampu untuk membuat yang terbaik dengan berdoa dan berusaha. Jangan sesekali berputus asa!

No comments:

Post a Comment