Monday, September 14, 2009

Sepi!


Sepi lagi! Sepi kerana lelaki yang diharapkan itu telah pergi dari hidup ini. Memang tak disangka begitu cepat sepi ini kembali di dalam hidup ini setelah 4 bulan ia pergi dari hidup ini. Dah puas menangis kerana sepi datang lagi. Ingat tahun ini segalanya akan berubah dengan kehadiran lelaki itu. Apakan daya hidup ini bukan hak kita walaupun ia milik kita. Huh, sedih dan hampa sekali dengan keadaan ini tapi diri ini akan tabah. Biarlah, mungkin sepi ini akan menghadirkan kebahagiaan yang baru dan selamanya.

Sabarlah... memanglah bukan untuk menerima segalanya tapi nak buat macam mana. Sedih, hanya ALLAH saja tahu. Huh, itu saja yang mampu mulut ini katakan. Malam-malamku tidak seindah malam-malam yang sebelum ini. Ia berubah dengan cara yang tiba-tiba tanpa diri ini tidak tahu apa salah diri ini. 

Cinta yang tidak terucap akhirnya sudah mendapat keputusan yang amat menyakitkan. Sakit hati ini hanya ALLAH saja yang tahu. Indahnya cinta dan rindu  itu tiba-tiba hilang dari hidup ini. Bagaikan mimpi, mimpi yang buruk, mimpi ngeri tapi ia keyataan. Ia benar-benar terjadi. Huh, kadang-kadang tak tahu macam mana nak menerima dan menghadapi keyataan ini. Tiada lagi masage yang berpuluh-puluh receive di ensetku, tiada lagi panggilan yang mewarnakan hari-hari ini. Huh, sesungguh dugaan ini amat kuat.

Rasanya sudah malas untuk menemani kesepian tapi apa yang boleh diri ini lakukan. Huh,hanya kuatkan semangat, tabahkan hati dan yakin diri yang dugaan dan sepi ini hanyalah untuk sementara. Sementara menanti kebahagiaan muncul semula.

Walau apa pun, terima kasih!

No comments:

Post a Comment