Friday, May 22, 2009

aku dan kecewa

Mungkinkah aku ini terlalu percaya dengan gerak hatiku yang mengatakan huhuhu itu. Sekali lagi aku rasakan yang hidupku ini diselimuti dengan kealpaan cinta. Rasanya belum cukup sebulan hatiku ini dialunkan dengan kata-kata indah dan kini hatiku ini terasa perit dan terluka yang amat sangat.

Kelukaan lama rasanya belum lagi terubat dan kini ditambahkan lagi dengan kelukaan yang baru. Tapi,kerna aku milik ALLAH dan aku sedar yang aku ini harus diuji lantas itu aku menerima segala dugaan ini. Mungkin ini salahku yang terlalu taif dengan perasaan. Biarlah hati ini bernanah dengan lukaan cinta dan aku menerima apa saja yang diberikan padaku. 

Kawan-kawanku pasti gelakkan ku, iyalah aku tidak dapat dunia kebahagiaan yang seperti mereka miliki, tak mengapalah itu semua disuratkan padaku dan aku menerimanya dengan hati yang tabah dan terluka.

Memang bukan begini hubungan yang ku ingini dalam dunia cintaku. Tapi, ini yang terjadi... nak atau tidak aku harus menerimanya dengan seribu ketabahan. Hidup ini bukan mudah seperti yang kita inginkan. Dan, memang bukan begini jalan cintaku yang aku harapkan. Tapi inilah lantasannya, aku di dalam lantasan cinta yang tidak kesampaian.

mungkin juga sebelum ini aku terlalu terburu-buru untuk menerimanya dalam hidupku. Lucu sungguh! Aku dibodoh-bodohkan oleh lelaki yang baru aku cintai. Hidup ini amat sukar untuk kita mentafsirkannya, lebih-lebih lagi mentafsirkan cinta. 

Wahai insan yang memiliki cinta sejati... kau orang bertuah kerna memiliki kebahagiaan yang seperti mana kau orang impikan. Tak sepertiku, hidupku tidak selalunya indah. Kelukaan itu bagaikan cemburu untuk melihatku bahagia. 

No comments:

Post a Comment