Tuesday, December 28, 2010

Sunyi itu indah, tp aku rasa sunyi itu menyakitkan


Rindu mereka sangat-sangat!




Kini rumahku dah kosong betul-betul kosong. Yang ada hanya aku, mami, papa, ira, ijan dan si kecil Muqri. Kak nur, kakak sulongku sudah pu berpindah ke Lumut. Tiada lagi, Danish, Danial dan Dahlia. 3 tahun mereka tinggal di rumah mami dan kini mereka pergi tinggal kesunyian padaku. Sungguh sakit aku rasakan! Sakit rindu pada kak nur dan anak-anak buahku. Tak bermaya aku rasakan.
Pagi-pagi tiada budak comel yang menggejutku dari tidur. Tiadalah yang nak merebut tengok TV, tiada yang nak menyuruh bakar roti, tiada yang nak mintak susu dan semuanya tiada. Sedih hanya Allah yang tahu. Ini kenyataan hidup, ini lakaran hidup dan ini putaran hidup,nak atau tak aku harus terima walau sakit.
Hari ini dan akan terus kekal begini. Tak tahu bilah rumah yang besar ini gamat semula dengan suara Danish,Danial dan Dahlia. Yang pastinya di musim sekolah mereka akan balik ke rumah ini tp tak lama seperti tinggal di sini. Yang pasti, Kasih sayang aku pada Danish,Danial dan Dahlia tak mungkin berkurangan. Mereka tetap kesayanganku, mata hatiku, keriangan dan syurgaku.
Mujur ada Muqri yang boleh meriuhkan rumah iini dengan gelak ketawa dan tanggisan. Muqri riangan di rumah ini. Muqri pun rindukan abang2 dan kakak, tapi nak buat macam mana abang2 dah nak sekolah dan harus ikut daddy dia orang. Nanti dapat juga jumpa, Kak Nur dan semua pasti akan selalu balik. Pasti tentang itu!

No comments:

Post a Comment