Wednesday, November 4, 2009

Masih banyak lagi..

Kepala ni sakit, gigi pun sakit, nak siapkan novel mesti kena siapkan. Kadang-kadang aku terfikir, adakah aku layak untuk menjadi seorang penulis tapi aku minat untuk menulis. Aku mahu jadi penulis, aku sukakn buku,novel dan cerpen, kan best kalau aku, familyku dan kwn2ku membaca karya yang kuhasilkan.

Tatabahasaku taklah mantap sangat tapi aku tak jemu untuk mempelajari tatabahasa. Masih banya untukku pelajari, banyak lagi yang harus aku membaiki hasil karyaku ini. Aku rasa yang karyaku ini tidak hebat kalau nak dibandingkan dengan karya orang lain. Tapi, berkaryalah impianku dan aku mahu jadikan karya itu rezeki hiduku. Sudah 4 tahun aku tidak bekerja dan aku benar2 nekad untuk berkarya.

Kalau aku tak menulis dan fikiranku dah blur, aku akan membaca novel-novel kegemaranku; Mencari Cinta- Leeya Myra-,Segala Untukmu -Aleeya Aneesa-,Gemersik Kalbu- Anis Ayuni- dan Saat Cinta bersemi -Damya Hanna-. Dengan membaca novel-novel itu, aku dapat membetulkan hasil kerjaku.

Biasalah, aku kan budak baru berlajar jadi masih banyak yang perlu aku kaji. Yang penting aku tidak jemu berlajar dan berkarya. Aku yakin suatu hari nanti pasti ada kejayaanku dan impianku akan terlaksana! Aku pastikan usahaku ini seiring dengan doaku pada YA ESA!

Salam

Anne Kasih

No comments:

Post a Comment