Thursday, July 9, 2009

Tentang hati ini aku serahkan pada yang Esa


Hatiku tenang dn aku terasa indah. Cukup indah! Lagi2 klu aku dapat sms dr Putera z....ku. Tiap malam dia akan bg sms utk mengucap 'selamat malam puteriku an sayang'. Dia belum lagi miss utk bagi sms tu walaupun satu mlm. Huh, aku tak tahu apa perasaan ini. Hatiku dan perasanku bercanggah di waktu ini. Ya, aku cukup suka dgn sms dia. Dia buat tidoku lena. Dia membuat buat hidupku seindah puteri. Aku tak pasti apa yang perlu aku katakan atau mentafsirkan hatiku padanya. Aku tak boleh berkata apa-apa lagi di saat ini. Biarlah ALLAH yang tentukan. Aku hanya menyerahkan apasaja yang akan berlaku. Hanya ALLAH yg berhak utk menentukn hidupku. Kisah hatiku ini, aku tahu ALLAH akan laku yg terbaik utkku.
Tapi, hatiku tak mudah utk berubah, hatiku mungkin boleh berubah sebabkan orang yg aku syg itu abaikanku. Yalah, aku tahu dia ada problem dan aku faham problem dia tu. Tapi sebenarnya hatiku ini dah lama terluka disebabkan dia yg mencurangi cintaku dulu dan dgn sikapnya itu membuat kesungguhan dan kepercayaanku pdnya sudah hilang. Tp, kesilapannnya aku maafkan. Dan aku pun xmahu menghukumnya di atas kesalahannya sebagai lelaki yg ckup lemah...
Entah, aku tak tahu apa yg harus aku katakan pdnya seandainya cintaku beralih arah. Aku rasa dia tak boleh salahkanku kerana aku mahukan yg terbaik dan aku berhak untuk mencari kebahagiaanku yg sejati dn abadi. Aku mahukan lelaki yang terbaik utkku. Aku pun inginkn disygi dn dicintai. Dan, kali ini aku rasakan yg aku sudah pun temui lelaki yg lebih menyintaiku.
Hati berdebar dengan setip kali aku ingatkan pd lelaki yg lebih sygkanku. Hatiku tak tahu untuk mentafsirkan siapa yang lebih mencintaiku. Dan, aku belum lagi membuat keputusan yg muktamad. Ahh, biarkanlah ALLAH yang buat keputusaan itu dan aku hanya menerima apa saja yang di takdirkan untukku.
Cuma, di kala ini aku tak mahu melukakan hati sesiapa saja, lebih-lebih lagi hati lelaki yang menyintai dan menyayangku. Yang ku mahu hanyalah kasih sayang dan cinta sejati dr lelaki yang amat menyintaiku. Tak kira siapa pun yg penting aku mahu lelaki itu amat memerlukanku dan dia boleh membahagiakanku utk selamanya. Itu saja yg aku mahukan. Hidup dgn org yg amat menyintai kita akan lebih bermakna dr kita hidup dgn org yg kita cintai. Kerana bgku, org yg menyintai kita tidak mudah utk melukakan hati kita dr org yg kita cinta. Aku akan memilih lelaki yg menyintaiku. Tentang hati,perasaan dn cintaku tak usahlah. Kerna aku akan menyintai lelaki yg menyintaiku dengan sepernuh hatiku. Hatiku akan bertambah cintakannya klu lelaki itu menyintaiku seadanya.
Aku yakin yang ALLAH akan berikan kebahagiaan yang aku ingini...

No comments:

Post a Comment