Tuesday, September 7, 2010

Ramadhan akan tinggalkan ku

Ramadhan sudah hampir pergi meninggalkanku. Aku termenung seketika, adakah aku memenuhi Ramadhanku dengan ibadah yang cukup. Sayu untuk melepaskan Ramadhan ini pergi tapi Ramadhan akan pergi jua dan merelakan kepergian itu. Aku bertanya pada diriku, adakah aku akan bertemu lagi Ramadhan ini di tahun akan datang?

Kalau boleh, aku mahu lama di bulan yang mulia ini dan aku mahu beribadat tapi masa berlalu dengan pantas, mahu ataupun tidak aku merelakan Ramadhan yang mulia ini berlalu pergi. Aku benar-benar berharap agar aku dapat bertemu lagi dengan bulan yang mulia ini. Dengan sejujur aku merasakan bulan Ramadhan kali ini cukup pantas berlalu, bagaikan tidak sedar ia akan pergi tinggikan aku, ya dia akan terus pergi tinggalkaku dan aku akan merelakan kepergian itu.
Huh, selamat jalan Ramadhan!

No comments:

Post a Comment