Tuesday, June 30, 2009

Sibuk... alasan yang terbaik


Sibuk... Buzy... Banyak kerja...
Itu asalan yang baru, alasan yang pd mulanya aku blh terima, alasan yg aku cuba fahami, alasan yg aku percayakan situasi yg dia sibuk, aku tahu dia sibuk dan alasan sibuk itu menjelaskan dia benar2 sibuk..."jgn la majuk. Sy sibuk sikit. jgnlah pikir bukan2 ok." rasanya da 4 kali aku dpt msg tu... sibuk... sibuk sampaikan xsempat nak rindu kat aku, rindu... klu dia rindu dia akan call aku tapi apeh... Sy sibuk.. sy sibuk.. tolonglah faham... aku boleh faham dan aku cuba faham tapi dalam perhubungan klu sibuk mcm mana pun kita akan rindukan pasangan kita, ini tak! Dah lama dia tak call aku... aku tunggu tapi dia xcall.. ahh, aku ambil kata putus biar je lah. Aku malas nk pikir... Tak patutlah aku kusutkan fikiran hanya kerana lelaki. Dan aku pun xpasti lg yg dia sygkn aku pun x... Dalam fikiran dn hatiku aku masih sygkn dia so aku tunggu jelah bila dia tak sibuk. Tp sakit hati...
Huhuhu... aku sabar je dgn keadaan ini. Memang sakit hati, sakit sangat2 tp kalau org nk berubah aku nak buat macam mana. Alasan sibuknya itu xmembantu lagi. Hatiku dah sakit dgn alasan itu.Aku dah muak, dah jelek, dah menyampah dgn alasan itu. Buzy,sibuk,apa lagi alasan yg dia nk bg... huh mungkin alasan itu tidak membantu lg dlm hubungan kami. Aku dah alpa sangat dgn keadaan yg dia ciptakan ini. gugur sekali lagi impianku. Sedih tapi aku kena kuat. Aku bukannya seorang yg lemah. Biarlah dia berlalu dlm hidupku. Pelangi cinta, pelangi itu akan hilang bila matahari keluar cahayanya. Dan, aku simpulkan kata-kata ini yg mungkin aku ni pelangi dlm hidupnya dan aku akan hilang dia dan mungkin dia sudah temui cahaya matahari yg dia cari selama ini.
Biarlah... ini dugaan hidup sebelum aku temui kebahagiaan yang abadi. Insya ALLAH aku masih kuat untuk menerimanya. Hatiku sakit kerana alasan sibuk itu. Biarlah! Mungkin mulai saat ini aku nk let go je tu. Klu dia ada aku terima dgn keikhlasan hatiku ini tp klu dia terus berlalu pergi biarlah. Dia kan sibuk.. Biar dia sibuk mencari kebahagiaannya sendiri. Aku redha.

No comments:

Post a Comment