Tuesday, June 30, 2009

Sepi..Family...Romeo...Teman..


Sepi itu indah....
Indah ke? Aku rasakan sepi itu amaat menyakitkan. Nafasku macam tersekat-sekat bila jiwaku sepi. Sepi... jiwa kosong... perasaan melayang entah ke mana... Hidup keseorangan... Sepi... ya sepi..
Sepi tanpa keluarga, tak pernah lagi terjadi dalam hidupku. Alhamdulillah, keluargaku selalu ada untukku. Lagi-lagi mami... bangun tiduk je tengok muka mami, berborak dengan mami, minum nescaffe dengan mami... Ahh, mami ada macam mana nak sepi... Adik-beradikku, huh nak sepi konon. Kalau kami xcukup berempat memang xsah. Kami adik-beradik amat rapat. Malam2 kami pasti berkumpul, bercerita. Aku akan cerita semuanya apa yg aku buat dalam seharian. Kini, Ili ke KPTM sunyilah aku. Klau x dia ada berbual dgnku. Aku senang dn happy dgn keluargaku. Keluargaku ada setiap kali aku sepi.

Romeo...Romeo...
Jiwa sepi.... ohhh.. itu dah biasa... tapi aku pandai aturkan kesepiaanku... aku akan buat apa saja untuk hilang rasa sepiku. Sepi tak de pakwe... kawan-kawankan ramai, aku jumpa balik kawan-kawan lelaki yang pernah ku tolak ke tepi. Mereka menerimaku. Fardlee... aku mula rapat dengannya, dia sedang menjudikan hatinya untukku. Setiap hari aku tunggu message darinya. Dan, setiap hari jugalah dia akan bagi massage pdku. Aku pun suka sangat dengan caranya yang cuba merapatkan dirinya denganku. Kalau boleh aku nak kenal dia bukan untuk sehari dua. Zal... kawan yang buat aku riang. Messagenya pasti akan mencuri hatiku.. kadang2 tu aku terjatuh cinta juga dengannya. Wan... dari sekolah lagi dia suka nasihatkanku. Nasihatnya pun boleh ku terima. Sham... huhuhu... my huhuhu... sayangku masih kuat untuknya tapi kalau dia tak boleh terimaku lagi, aku akan terima dengan hati yang terbuka. Aku selalu doakannya.Aku mahukan Sham hidup bahagia. Sayangku padanya xpernah surut. Buat masa ini, dia terlalu sibuk dgn kerja2nya dn aku kenalah faham. Ataupun buat2 faham. Mungkin xfaham langsung kut tapi kena faham juga. Tapi, kalau aku ditakdirkan dgn lelaki lain aku terpaksa tinggalkannya. Namun, aku tetap doakan kebahagiaannya.Wan hanyalah temanku. Dia tak termasuk dlm hatiku. Tapi, Sham, Zal dan Fardlee sinar baru dalam kesepian. Bila aku ingatkan mereka, aku menjadi tenang dan happy.Ohh... Owen... lelaki asing utkku. Tapi he very nice man. Aku suka berkawan dengannya. Dia suka call aku tapi just tanya khabar je lah. Aku sukakn mereka. Mereka membuat aku riang di dunia sepiku. Sepiku indah bila teringatkan mereka.


Kawan2,sahabat2,teman2
ramai diantara mereka yang dah ada dunia sendiri. Aku xnak ganggu hidup mereka, aku selalu doakan kebahagiaan yg mereka memiliki itu biarlah berkekalan. Kalau mereka YM aku akan YM dgn mereka, kalau mereka call aku angkat, kalau mereka datang aku jemput mereka masuk. Aku sayangkan mereka. KESEMUANYA aku sayang. Kawan sekolah, kawan kolaj,kawan opisku dulu, kawan kenalan, kawan lepak2ku. Merekalah yang membuat dunia berwarna warni. Keriangan, kesakitan ahh itu dah biasa yang mereka bagi untukku. Yatee... kini hubungan kami bertambah erat.Entahlah, secara tiba-tiba aku kembali rapat. Mungkin sebab dia sudah faham sgt perangiku ini. Aku pun syg sgt kat dia. Semua yg ada dalam hatiku ini, aku ceritakan pdnya. Dia pun bg nasihat yg membuat hatiku sejuk bila mendengarnya. Thanks.. Yatee! Aku harap aku xkan hilang lah anak yahyah ni.. ala bini acai... mami kpd Nur sara qistina. Azie dan Appy salah faham biasalah tapi kami maintain. Nora... penggantin baru... dia salah satu kawan yang amat bertuah,cintanya direstui oleh ALLAH. Dugaannya banyak sangat, dengan kesabaran dan bersungguh dia memiliki kebahagiaan yang dia mahukan.Dan, akhirnya kebahagiaan menjadi miliknya. Aku doakan dia selalu diatapkan dengan langit kebahagiaan. Nora selalu ada bersamaku. Lepas Kolaj kami seemakin rapat. Baru aku tahu dia kawan yang amat baik. Kebaikannya itu membuat hatiku semakin sayangkannya. Terima Kasih YA ALLAH... KAU rapatkanku dengannya. Ayang.. samalah dgn Nora. Kami semakin rapat. Tapi kini ayang jauh di sabah. Jauh pun tidak berubahkan apa pun..kami selalu ym. Alah apa2 pun Mereka kawan yang baik dn hebat... klu nk cakap pasal kawan emmm... xbuat novellah aku.. Okaylah.. Kalau ada masa aku story lagi..

No comments:

Post a Comment